#8. Pénteki kitárgyalós - A változás szele

18:16:00

Sziasztok!
Ismételten eljött egy péntek és a múltheti kihagyás után megint itt vagyok egy kitárgyalóssal. Igazából egy percig nem gondolkoztam azon, hogy miről írjak, ugyanis hétfőtől beköszönt a változás szele az életembe, ami igazából csakis rajtam múlik. De, hogy miről is van szó?


Amióta elkezdődött a végzős évem sikerült felszednem néhány plusz kilót és a mozgást is hanyagoltam idő és energia hiányában. Viszont már egyáltalán nem tetszem magamnak, mert amikor belenézek a tükörbe nem azt az embert látom viszont, akit egy évvel ezelőtt. 
Már egy ideje tervezgetek és keresgélek, hogy összeállítsak egy kész tervet a változás érdekében. Végre elkészült. 


Három hetes kihívás: 
A három hetes kihívás roppant egyszerű. Az első szabályok az étkezésemre vonatkoznak, vagyis nem eszem három héten keresztül 
- csokit 
- bármiféle más édességet 
- kekszeket
- chipset 
- gyorséttermi ételeket 
- fagylaltot 
- tésztákat 
- fehér kenyeret 
és mindezek mellett nem iszom cukrozott, szénsavas üdítőket. 
Azt gondolom, hogy ez számomra nem lesz túl nagy kihívás, hiszen alapjában véve nem igazán nasizok. Ha gyorsétterembe szeretnék menni azért minimum háromnegyed órát kell utaznom, amit azért nem igazán vállalok be némi szendvicsért, szóval ez sem lesz nehéz. Ezenkívül tésztaféléket nagyon ritkán főz anya, ha pedig most mégis előfordulna, majd összerakok magamnak valami mást. Szénsavas üdítőket - még ásványvizet sem - nem iszom, szinte csak vizet és zöld teát. A legnehezebb kihívás viszont a fehér kenyér lesz, mert itthon csak azt eszünk és mivel imádom a kenyeret - és szinte mindenhez képes vagyok enni is -, úgy döntöttem, hogy átállok a barna kenyérre, mert erről képtelen vagyok lemondani.
Ezek mellett, amin még változtatni szeretnék az a napi kávé adagom, ugyanis naponta két nagy bögre kávét iszom meg. Ha egyik napról a másikra teljesen megvonnám magamtól az eléggé rossz lenne, szóval úgy döntöttem, hogy naponta ugyanúgy kétszer fogok inni, de csak annyit, ami egy adagomnak felel meg - azaz kétszer fél adagot. Majd lassacskán csak napi felet, aztán szeretnék eljutni oda, hogy már egyáltalán nem iszok kávét. 
Amit még az étkezés terén elterveztem az a több gyümölcs és zöldség, ugyanis ez most sajna nagyon hiányzik az életemből. 
Tehát három héten keresztül tudatosan figyelni fogok arra, hogy mit eszem. 




De mint tudjuk ahhoz, hogy felesleget adjunk le és formáljuk az alakunkat nem elég a helyes táplálkozás, hanem ehhez mozogni is kell. 
Pontosan ezért határoztam el, hogy ezalatt a három hét alatt heti két alkalommal fogok kardiózni és kétszer erősíteni. Emellett heti egyszer egy órát hip-hop kardiózni is fogok - amit egyébként egyszerűen imádok. Máskor ezt a tervet egy nap alatt, heti hétszer csináltam végig és igencsak megerőltette a térdeimet, ezért osztottam így le a programot. Így heti hatszor fogok mozogni, és csak napi 30-60 percben körülbelül. 



Hétfőn kezdődik a három hét és már nagyon izgatott vagyok miatta. Természetesen mindenféle méricskélést el fogok végezni, hogy aztán meglássam a három hét utáni eredményt. Bevallom őszintén már alig várom és nagyon kíváncsi vagyok, hogy hogyan sikerül betartanom a kitűzött céljaimat. Valószínűleg hetente fogok készíteni egy-egy helyzetjelentő bejegyzést, hogy hogyan is állok. Végül a harmadik hét végén is lesz egy összegző. Természetesen, ha letelik a három hét az étkezésre vonatkozó "szabályokat" utána is szeretném betartani, de aztán valószínűleg el fogok kezdeni egy harminc napos programot, amiről már sok jót hallottam, de erről még később. 

Nos, készüljünk a nyárra! Hajrá mindenkinek, aki esetleg hasonló helyzetben van, mint én! 

Kitartás! 

Jennii. 


You Might Also Like

0 megjegyzés

Subscribe